Vas zanima, kje vse se skriva vitamin C? Vsi dobro vemo, da ga najdemo v pomarančah, limonah, mandarinah ter ostalih citrusih, vendar pa ga lahko veliko in še več lahko najdemo tudi v drugem sadju oziroma hrani. V nadaljevanju članka boste izvedeli, kako lahko dovolj tega pomembnega vitamina dobite s prehrano. V primeru, da hrane, ki ga vsebuje, ne zaužijete dovolj, je ne marate ali pa se vaše potrebe po tem vitaminu povečajo, ga lahko jemljete tudi v obliki prehranskega dopolnila v tekočini Vitamin C (Holistic.si).

Katera živila vsebujejo vitamin C?

Vitamin C najdemo v številnih živilih, kot so na primer:

  • paprika,
  • citrusi,
  • jagodičevje,
  • kislo zelje,
  • cvetača,
  • brokoli,
  • krompir,
  • goji jagode,
  • mango,
  • češnje,
  • kaki,
  • brusnice,
  • špinača,
  • paradižnik,
  • solata,
  • telečja jetra.

Čim več svežega sadja in zelenjave

Vsebujeta ga predvsem sveže sadje in zelenjava, zato je pomembno, da je obojega v naši prehrani čim več. Vedeti je treba, da s kuhanjem ali drugo toplotno obdelavo svežih živil njegova vrednost pada, enako pa velja tudi v primeru, da je sadje ali zelenjava dalj časa skladiščena. Najbolje je torej, če sta sadje in zelenjava čim bolj sveža.

V zimskem času nekoliko težje pridemo do čisto svežega sadja in zelenjave, a citrusi so običajno zreli prav v tem času, zato je pomembno, da jih zaužijemo čim več. Citruse lahko uživamo same ali spijemo sok, ki ga iztisnemo iz njih. Če dodajamo limonin sok v čaj, pazimo, da ta ni prevroč. Dober vir v zimskem času predstavlja tudi kislo zelje, ki ga je v tem času pametno uvrstiti v prehrano.

Kakšen je priporočen dnevni vnos?

Večina ljudi, ki se prehranjuje z raznovrstno in pestro prehrano, ima omenjenega vitamina dovolj. V primeru, da temu ni tako, pa lahko posežete tudi po prehranskem dopolnilu. Priporočeni dnevni vnos za vitamin C je 80 mg, kar velja za zdravega odraslega človeka. Potreba pa se poveča:

  • če kadite,
  • če ste fizično zelo aktivni,
  • če se veliko ukvarjate s športom.
  • če se spopadate z nekaterimi boleznimi, zaradi katerih se potreba po omenjenem vitaminu poveča.