Sindrom požrtvovalne pomoči lahko načelno skrčimo na dve osnovni točki: kdor pomaga drugim, lahko pričakuje moralno zahvalo in si lahko ljudi podredi tako, da so od njega odvisni – zato ne potrebuje nikogar drugega. Poleg tega se lahko ponaša z dobrim občutkom, da je nekaj posebnega, zato gleda druge zviška in ne verjame, da bi mu lahko podali kozarec vode.

Ljudje, ki želijo pomagati in to postane njihovo življenjsko vodilo, so posebne vrste. Razdajajo se ob vsakem času dneva ali noči in ne pomislijo, da bi morali pri svojem delu postaviti meje. Navsezadnje ne morejo spraviti v red življenj drugih.

Kako izpustiti vse niti?

Posebno kočljivo postane takrat, ko nekdo poskuša pomagati tistim, ki pomagajo drugim. Hoffmann pojasnjuje to dogajanje s prispodobo marionet. Nekdo, ki pomaga drugim, ima občutek, da drži v svojih rokah vse niti, ki vodijo marionete. Grabi pa ga panični strah, kaj se bo zgodilo, če niti izpusti. Sindrom požrtvovalne pomoči se v resničnosti obnese tudi kot opora: tisti, ki pomaga, je deležen priznanja in občudovanja, po čemer hrepeni, a si ju ne zna pridobiti drugače. In če se sklenjeni krog pretrga, mu ne ostane nič več.

Da začne lastne potrebe jemati resno in jih uresničevati, potrebuje močno sposobnost vživljanja v resnične okoliščine. Ugotoviti mora, da njegovi strahovi niso tako veliki, da se jih ne bi dalo premagati, in da marionete ne padejo, če niti spusti iz svojih rok.

Ujeti v osamljenosti

Psihoterapevtka Carmen Berry jih imenuje rešitelji. To so ljudje, ki so ujeti v past med navzven usmerjeno potrebo, da pomagajo drugim, in svojo notranjo praznino. Iz izkušenj verjamejo, da je osnovni smisel življenja v pomoči ljudem: če tega ne bodo storili oni, jim niti nihče drug ne bo pomagal. Potrebe nemočnih ljudi imajo prednost pred njihovimi lastnimi, kajti najprej morajo odpraviti vse težave tega sveta. Rešitelj zanemarja sebe, žene pa ga neskončno dejavnosti, ki jih opusti šele, ko zaradi izčrpanosti ne zmore več.

Rešitelj si poskuša občutek lastne vrednosti in samozavesti zaslužiti z dobrimi deli in pred drugimi vedno blesteti, v svojem življenju pa ima težave z enakopravnimi ljudmi in z intimnimi zvezami, zato se rad umakne v osamo.